rebbenblirkines.blogg.se

german night

Kategori: Allmänt

Igår va det German Night. Då vi har två tyskar i gänget krävde de att få åka till Paulaner och käka middag, vilket vi också gjorde. Maten va inte riktigt i min smak, men de andra verkade glada över korvar, pork knuckle och billig tysk öl. Om inte annat va det trevligt sällskap och fin utsikt över Huangpufloden. Restaurangen låg på andra sidan floden från var jag bor, i Pudong, precis längs vattnet. Efter middagen gick vi alla tillsammans på "strandpromenaden", tills vi åkte till Captain's bar och tog en liten drink. 
 
Idag är planen att åka till accessoarmarknaden och sen till City shop för att inhandla allt som behövs för Taco Night. 
 
Glada tyskar
 
Längs strandpromenaden

Kommentarer

  • Mamazoo säger:

    Korvar och tyska klimpar ligger inte överst på min mattopplista heller.

    Men det är alltid kul att prova nya maträtter i trevligt sällskap. Själv har jag mest ätit mackor idag. I morgon blir det farsdagsmiddag i kolla.

    2012-11-10 | 22:49:56
  • Papps säger:

    Eins, zwå gsufa !

    Det lät både gott och trevligt. Lät så mysigt när du skriver "Restaurangen låg på andra sidan floden från var jag bor, i Pudong, precis längs vattnet." Minnen för livet.

    2012-11-14 | 16:40:55
    Bloggadress: http://rebbenblirkines.blogg.se

Kommentera inlägget här: