rebbenblirkines.blogg.se

regn, glögg och pepparkakor

Kategori: Allmänt

Efter skolan idag bestämde jag mig för att inte sitta hemma och kolla på SATC som vanligt, utan satte på mig conversen (dåligt val av skor) och traskade upp längs nanjing road i regnet mot forever 21. Med mig hem fick jag en roströd skjorta med guldiga nitknappar och ett par mörkröda jeans. På vägen hem tog jag metron en station för att slippa gå i regnet, men tyvärr gick det inte riktigt som planerat. Metrosystemet här är extremt stort och sträcker sig väldigt långt, och varje station kan ha upp mot 20 utgångar, vilken min station - People´s square har. Hela stationen ligger, under marken såklart, under en stor väldigt stor park, och runt kring den här parken finns det som sagt 20 uppgångar, och min uppgång missade jag såklart, vilket resulterade i att jag kom upp på helt fel ställe och fick ändå gå i regnet hem. 
 
Nu ska jag sätta på en film, dricka glögg och äta pepparkakor. 
ps. nu är det bara 15 dagar kvar till jag kommer hem. ds.
 
den vanligtvis folktäta nanjing road var idag helt tom på människor 
 
mmmmm

Kommentarer

  • Mamazoo säger:

    Verkar vara samma väder som här hemma.
    Ofattbart att hösten snart är slut och du kommer hem igen. Ska bli jättemysigt, men jag kommer att sakna dina reportage från shanghai. Även jag har lärt mig mycket.

    2012-11-22 | 16:05:35
  • Ditte säger:

    Blir bra att du kommer hem snart. Har du shoppat så mycket att du inte har någon lista till tomten, kan man undra. Kram

    2012-11-22 | 22:16:21

Kommentera inlägget här: