rebbenblirkines.blogg.se

mami is here!

Kategori: Allmänt

Nu ska jag ännu en gång försöka ta tag i bloggen och skriva vad jag håller på med här på andra sidan jordklotet. 
Mamma har äntligen kommit och hälsat på mig, så det har varit full rulle ända sen hon kom igår. Dagen började med att vi gick och åt på den japanska restaurangen, så gott, det tyckte även hon. Sen traskade vi bort till fakemarknaden och shoppade jackor, väskor och annat smått. Jag fick med mig en svart vinterjacka och mamma köpte en lång blå dunjacka, båda var superfina. Jag köpte även en mörkbrun väska, mulberry fake, men kanonbra kvalité. Vi fick även med oss en weekendbag. Sen blev det ett och ett annat nagellack också. 
 
Sen åkte vi och fick massage på ett ställe jag varit flera gånger på nu. Mamma lyxade till det med både huvud och axelmassage, fotmassage och pedikyr och medan jag nöjde mig med huvudmassage. Sen åkte vi till French Concession och åt middag. Det blev italienskt, en supergod pasta med massa svamp och gottigheter. 
 
Idag har vi verkligen varit effektiva. Efter skolan åkte vi till tygmarknaden och köpte lite allt möjligt, presenter i olika former och jag fick mig en mysig hoodie. Sen åkte vi till accocearmarknaden och letade efter pälskragar till jackor, man kan köpa riktigt fina pälsar för billiga pengar där. Efter detta blev det kaffepaus i Yuan garden. Efter att ha traskat runt på Yuan garden en stund tröttnade vi och åkte till kapsylöppnaren, den högsta byggnaden i Shanghai. Runt 400-500 m hög. Vi åkte ända upp till toppen och kollade på den fantastiska utsikten över Shanghai. Där uppe på toppen ser man verkligen hur långt staden sträcker sig. Kvällen avslutade vi på en kinesisk restaurang på Nanjing road med nudlar, kött, räkor, grönsaker, dumplings och annan plockmat, så gott!
 
Imorgon har vi återigen ett tajt schema, så det blir mer uppdatering imorgonkväll. 
 
Mamma provar jackor
 
Jag har äntligen kommit till skott och köpt min älskade jacka
 
Mamma smuttar på färskpressad vattenmelonjuice på massagestället
 
Då mamma agerar fotograf blir fler av denna typ av turistbilder tagna
 
Det blev streetfood till lunch, bästa nudlarna i stan
 
yum yum give me some
 
Mami 
 
Köpte en pandakeps, tyckte den passade perfekt
 
Fiskarna på Yuan garden
 
Yuan garden (har fler bilder men det tar sån tid att ladda upp så om ni vill se fler bilder är det bara att gå tillbaka i bloggen och kolla, har lagt upp bilder därifrån förut.)
 
Jag och min nya väska <3
 
Utsikt från Kapsylöppnaren

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Skulle vilja var där med er. Här är det nästan frost och jag såg en antydan till snö i luften. Hårda nordanvindar i kväll.

    2012-10-25 | 22:31:04

Kommentera inlägget här: