rebbenblirkines.blogg.se

magisk medicin

Kategori: Allmänt

Olyckligtvis har jag gått och dragit på mig en förkylning så jag frågade min lärare idag om det fanns någon hokuspokus-medicin jag kunde köpa - det fanns det. Jag gick och köpte mig någon typ av kastanj som man ska lägga i hett vatten och låta svälla, och en flytande sörja mot halsont. Båda smakar riktigt vidrigt, men det återstår att se om det ger någon effekt. Än så länge känner jag ingen skillnad. 
 
På fredag är det prov som jag nämnde nyligen och det innebär "xuéxí hen duo" - study alot. Har suttit hela dagen med kastanjeté och snorpapper. Tyvärr är skorna inte klara än så får vänta tills jag får ett sms av skomakaren innan jag kan hämta dem. 
 
Såhär ser det ut när kastanjen har svällt i vattnet, och den lilla är kastanjens ursprungliga tillstånd ;)
 
Magisk medicin

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Jag är hellre snuvig... Kram

    2012-10-31 | 20:19:04
  • Mamazoo säger:

    Mirakelmedicin verkar spännande.....
    Jag lever fortfarande i shanghaitime. Vaknade 03.08 även idag och kunde inte somna om. Efter att ha lyssnat på podcasts, set på svt m m så klev jag upp. Det tar väl några dagar till innan jag är tillbaka.

    2012-11-01 | 06:22:09
  • Papps säger:

    Mmmmmm, va gott. De e de bästa där ä !

    2012-11-02 | 09:14:01
    Bloggadress: http://rebbenblirkines.blogg.se

Kommentera inlägget här: