rebbenblirkines.blogg.se

lördag

Kategori: Allmänt

Måste erkänna att jag varit urdålig på att uppdatera det senaste. Efter skolan är man helt slut, då går vi hem och lagar lunch och efter det hittar vi oftast på något, åker och shoppar, IKEA, tygmarknaden eller lite hederligt turistande. På kvällarna orkar jag inte uppdatera både för att jag är dålig på att ta kort så har inte mycket att visa, och för att jag inte orkar skriva när jag är så trött. 
 
Nu är jag iallafall hyfsat pigg i och med att jag sov till halv 4 idag. Har blivit lite av en vana att sova så länge på lördagar då vi varje fredag går ut på kvällen. Nästan alltid så förfestar vi fram tills klockan blir 12-1, så utekvällarna blir oftast väldigt sena.
 
Idag lyckades vi iallafall ta oss utanför huset och för att äta middag. Vi åt på en Italiensk restaurang, och jag åt en sjukt god pasta. Dit går vi gärna tillbaka. Det var skönt att komma till en restaurang där alla talar riktigt bra engelska, annars brukar man få blanda kinesiska med lite engelska för att bli förstådd. Men måste säga att sen vi fick den nya läraren så tycker jag att jag blivit mycket bättre, och det går lättare att komma ihåg då vi repeterar allt ungefär sjuttioelva gånger. 
 
Här kommer en blandad kompott av bilder
 
Herr och fru Kines på IKEA för ett litet kvällssnack i pjamasen. Va verkligen tvungen att ta kort
 
Såhär blir det lite roligare att lära sig. Har varit och köpt färgpennor med glitter så jag kan måla lite fint. Lägg märke till de randiga kalasbyxorna, la ner exta mycket tid på dem
 
Ruí Bèi Ka och Yá Lì Shánda (våra kinesiska namn) - Jag och Alexandra från klassen
 
Alex och Marius provar på Gangnam style-dansen
 
Vi har uppmärksammat att kineser är trötta i stort sett hela tiden, man kan se dem sova lite överallt. Här har vi dem på KFC kl 4 på natten.
 

Kommentarer

  • Mammazoo säger:

    Det är faktiskt inte så konstigt om man är trött kl 4 på natten/morgonen. Jag tycker att det är konstigare att sova till kl 16.

    2012-10-14 | 13:06:25
  • Dotter säger:

    Äter äppelpaj i stugan

    2012-10-14 | 19:17:16

Kommentera inlägget här: