rebbenblirkines.blogg.se

skoldags igen

Kategori: Allmänt

Insåg idag att jag inte bloggat sen i fredags, det har helt enkelt inte funnits tid. Både fredag och lördag var vi ute på nya klubbar, finns många riktigt bra här. Zapatas har blivit en favorit för att musiken är riktigt bra och det är i stort sett bara västerlänningar där. Bar Rouge är också väldigt nice då man får riktigt tjusiga drinkar. 
 
Igår va jag och kollade på de kläder jag sytt upp och de blev riktigt bra. Skjortan kopierade de exakt efter en jag bad de göra, i både svart och en mörk, mörk lila färg. Kappan blev också fin, inte riktigt som jag väntat mig men verkligen en fin kappa. Den var dock lite stor här och var, så de syr in den tills imorgon. Kommer nog bli en del uppsydda kläder härifrån, kineserna är onekligen duktiga. 
 
Idag ska vi åka och äta middag på IKEA. Det är så mysigt att åka dit ibland och bara känna sig lite svensk. Till lunch blev det den traditionella nudelsoppan, måste ju leva lite fattigt om jag ska få lyxmat (aka, köttbullar och potatismos) på IKEA ikväll. 
 
Allt är kanonbra här, förutom att vår tvättmaskin inte har fungerat på två veckor. Vi har klagat och klagat men det känns inte som att de tar oss seriöst för fem öre, men när vi kom hem från skolan idag så stod den en ny tvättmaskin ouppackad i tvättrummet. SWEEEET!
 
Level 2 i skolan har nu dragit igång och det känns riktigt bra. Ny lärare, lite annorlunda lärosätt än tidigare då vi mer koncentrerar oss på det svåra, grammatiken (som jag misslyckats med på båda proven) och lite annorlunda klass. Saknar dock vår gamla lärare lite, hon va så liten, söt och rolig. 
 
Hoppas allt är bra med er där hemma. Längtade faktiskt hem lite häromdagen ;)
 
Jag utanför tygmarknaden (som inte är på gatan som det kanske verkar, den ligger i ett stort hus), äter något som kallas för Shanghainese noodles
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du verkar ha sköna dagar .... Jag bara jobbar och jobbar. Och nu ska det visst bli kallt också . Men vi ses snart kram

    2012-10-09 | 22:28:28
  • Mamazoo säger:

    Ps solsidan ny säsong har börjat på tv 4.

    2012-10-09 | 22:30:15
  • Ditte säger:

    I morse fick man skrapa rutan. I morgon åker jag till stugan där är det ännu kallare. Kram

    2012-10-11 | 22:44:41

Kommentera inlägget här: