rebbenblirkines.blogg.se

dålig uppdatering

Kategori: Allmänt

Har varit lite dålig på att uppdatera det senaste, det blir bättring på den fronten. Ska försöka lägga upp ett inlägg om dagen, det lovar jag. Det dumma är att nätet i den nya lägenheten är sämre än den gamla, tyvärr, därför kommer det inte va lika mycket bilder framöver :)
 
Pappa har nu åkt hem, och det avslutades med en häftigt kväll på The Oriental pearl, med utsikt, middag och bergochdalbaneåk.  Middagen va en stooooor buffé med allt mellan himmel och jord, både gott och riktigt äckligt. Jag samlade mest på mig det som såg ut att smaka gott, vilket det faktiskt gjorde. Pappa gav sig dock på de lite med vågade rätterna, på både gott och ont. I den mittersta bollen så åkte vi bergochdalbana, så sjuuuuukt roligt verkligen! haha, jag skrattade så högt så till och med pappa tyckte det va skoj ;)
 
Igår va vi på IKEA ännu en gång och fyllde på med det som behövdes. Fick med mig en ny lampa, spegel och lite annat smått och gott, fast det bästa med att åka dit var maten som vi åt i restaurangen, köttbullar! Kan ha varit den godaste måltiden jag ätit på mycket länge, är så trött på kinesiskt. Köpte även med mig frysta köttbullar, lax, pasta, tunnbröd och pepparrotssås, så nu kan jag få nåt annat än nudelsoppa till lunch. 
 
Idag åkte vi till en av tygmarknaderna, där kan man sy upp i stort vad som helst. Tog med mig en av mina favoritklänningar som jag tänkte be dem sy upp, men vi rekade mest runt och kollade läget, se hur allt fungerar osv. Man tar med en bild, plagg eller förklarar hur man vill att något ska se ut, så får de max en vecka på sig så fixar det exakt efter dina mått och önskemål, riktigt nice! Ska sy upp en kappa med lite skinndetaljer, den kommer gå 600 kr, och då är det riktigt bra kvalitet. 
Efter tygmarknaden tog vi oss till vår älskade marknad på West Nanjing road. Blev ett halsband och glajjor, gick på 80 kr. 
 
Det va nog allt för denna gång :)
 
 
Turistbild
 
Den vänstra byggnaden med bollarna var vi i - The Oriental Pearl
 
Ännu en turistbild
 
Glajjor och halsband 80 kr
 
Min fina mamma på mallis! Saknar dig, kom hit och shoppa med mig

Kommentarer

  • Mamazoo säger:

    Oj vilken badbild - längtar både efter Dig och Mallis. Bra att du börjar uppdatera igen - det är så tomt när det inte står nåt nytt.

    Tänder "ditt" doftljus varje kväll - då tänker jag på dig extra mycktet.

    Ska börja kolla efter biljetter nu.

    2012-09-19 | 20:19:54
  • Anonym säger:

    Vill också se hur det är och ser sjukt häftigt ut. Varför bytte du lägen het?

    Svar: Bytte lägenhet för att den andra var väldigt ofräsch och såg inte alls ut som lovat
    rebbenblirkines.blogg.se

    2012-09-20 | 16:08:19
  • Ditte säger:

    Trevlig helg Becca! Skulle också gärna komma och shoppa men det blir nog Branäs vecka 7 istället. Kram

    2012-09-21 | 21:44:19

Kommentera inlägget här: