rebbenblirkines.blogg.se

goddag

Kategori: Allmänt

Idag har varit en långtråkig dag, vi har suttit på skolan i sex timmar och pluggat inför morgondagens prov. Hade inte riktigt räknat med att det skulle krävas såhär mycket av en. Det är självklart kul att lära sig ett nytt språk, men det har verkligen gått för fort fram. Just nu är jag helt kokt i huvudet och ska somna tidigt ikväll, hade jag tänkt. Men först ska jag kolla på ett nytt avsnitt av Breaking News.
 
Efter provet imorgon ska jag hem och sova igen massa timmar sen på kvällen ska vi på fest på 12an :) det ska bli riktigt kul, och det är vi verkligen förtjänta av efter denna jobbiga vecka i skolan!
 
På lördag kommer pappa och hälsar på mig, ska visa honom allt jag vet och kan om Shanghai hittils, hehe.
 
En bild från The Bund som jag tog med min mobil häromdagen. Är riktigt nöjd med den
 
 
 
Jättegod lunch som vi åt igår! Man fick en liten eld, en kastrull med fond i sen fick man massa grönsaker och kött där man kokade allt själv. Till det åt man ris och soyasås med vitlök och chili + andra kryddor! SJUKT GOTT
 
 
Rätt över gatan finns en väldigt fräsch "frukt-dryck-shop-aktigt" där man kan köpa olika smoothies, juicer, slusher och glass gjort på nästintill bara frukt. Jag tog en mangoslush, smakade som mangosorbét fast i slush konsistens. Riktigt bra om man vill pigga upp sig efter först passet i skolan. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Philip Ideström säger:

    Vet precis hur det känns. Jag har lite väl mycket att ta in jag med.

    2012-09-13 | 18:30:44
  • Mamazoo säger:

    Kämpa på med plugget men vila benen ordentligt så du orkar ta långa shoppingpromenader med paps.

    Fint kort på "bunden"

    2012-09-14 | 20:38:02

Kommentera inlägget här: