rebbenblirkines.blogg.se

kommer inte på en bra rubrik

Kategori: Allmänt

Idag har vi pinsamt nog varit på IKEA igen. Tanken var egentligen att vi bara skulle åka dit och äta middag, men slutade med att jag handlade med mig en till myslampa, ljus, och ett litet bord att ha bredvid sängen. 
Som tur va fick vi köttbullar iallafall, satan så gott. 
 
På fredag är det prov igen, och jag har redan börjat plugga efter skolan (förutom den dagliga läxan). Tänkte att det är lika bra så jag slipper sitta där på fredag med lite halvångest för att man inte vet om man pluggat tillräckligt. Det känns iallafall mycket bättre i skolan nu, tempot är nog nästan detsamma dock så förstår man lättare i och med att vi lärt oss såpass mycket fram tills nu. I taxin påväg från IKEA idag så lyckades jag faktiskt hålla en någorlunda konversation (på bebisnivå) med chaffisen. Då blev jag riktigt nöjd :)
 
Nästa vecka är det lov, tack vare Kinas nationaldag. Istället för en dag så får de en helv vecka, sweet! Så vi har börjat planera lite vad vi vill hinna med när vi inte har något att plugga på, eller skola att gå i. En plan är att åka till en typ av förort till Shanghai som kallas för lilla Venedig i folkmun, där finns det gondoler och annat som ska påminna om Venedig, tydligen. Om det finns mycket att hitta på där förutom att åka gondol tänkte vi att det hade varit kul att stanna en natt på hotell.
Vi vill även hinna med
* SHOPPA
* Åka och sy upp skor
* Sy upp kläder
* Yuan Garden
* Åka till en annan fakemarknad som ska ha massa mer än den vi varit på hittlls
* Gå ut på nya ställen
 
Bjuder på en gammal bild, är så dålig på att komma ihåg att ta kort

Kommentarer

  • Mamazoo säger:

    Låter som att ni ska ha riktigt roligt på lovet. Snart kommer jag. Har bokat flyg idag. Flyger med sas via Köpenhamn. De har bästa priset den aktuella tiden. Nu håller jag på och letar hotell och sen får jag fixa visum.

    Ska bli jätteroligt att få vara med och uppleva det du ser och gör.

    2012-09-25 | 19:05:05
  • Mamazoo säger:

    En rubrik skulle kunna vara - dagens rätt ....

    2012-09-25 | 19:05:51

Kommentera inlägget här: