rebbenblirkines.blogg.se

Nǐ jiào shénme míngzì?

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft den första skoldagen, har vart skitkul. Började halv 9 och fick böcker och blev indelad i min klass. Vi är 12 personer i klassen, vilket är ganska många tydligen för att vara en klass på Mandarin House som vanligtvis brukar vara sex personer. I klassen är vi 4 svenskar, en kanadensare, två tyskar, en holländare, en ryss, en dansk och en tjej från nån ö i Karibien, och den sista kommer jag inte på just nu haha. Rubriken betyder förövrigt - vad heter du?

Efter skolan, som höll på mellan 9 till halv 1, gick jag och de andra svenska tjejerna och åt lunch på en kinesisk restaurang idag igen. Råkade beställa in något riktigt vidrigt. Vet inte vad det va om jag ska vara ärlig men en tjej tror att det va nån typ av inälvor. Beställde in lite vältillagad kycling istället haha.

Sen gick vi vidare runt och kollade lite. Det är 31 grader och molnigt idag, väldigt varmt och fuktigt, men det är skönt när man går runt här i Shanghai för så fort man går förbi en öppen dörr så får man lite fläkt.
Vi gick förövrigt in i ett stort shoppingcenter där vi såg den här fotöljen

Om en stund ska vi gå tillbaka till skolan och få lite information och träffa alla som går på skolan. Ska även ta bild på skolan hur den ser ut utifrån, jättefint hus.

Kommentarer

  • Maja säger:

    Haha fy snusk! Skönt att se att du är så aktiv på bloggen, sexigt.

    2012-09-03 | 11:38:43
  • Marie Ideström säger:

    Den stolen vore nåt för Ditte att sätta tänderna i. Hon gillar ju att klä om stolar.

    2012-09-03 | 20:04:53
  • Ditte säger:

    Jag tror den skulle vara snygg i svart oxå.

    2012-09-03 | 23:31:29

Kommentera inlägget här: