rebbenblirkines.blogg.se

regn

Kategori: Allmänt

Idag är det jättetråkigt väder ute, därför gick vi inte ut och åt efter skolan idag. Så sprang ner till vår nya kompis på hörnan där vi köpte steamed bun, som det heter så fint på engelska. Det är ångkokt bröd med fyllning i, låter säkert skitäckligt men satan va gott det är. Igår köpte vi fel sort utan fyllning som såg ut att smaka tvättsvamp, vilket den antagligen gjorde också. Inte gott. Men idag fick vi rätt sort iallafall :)  till denna delikata lunch får jag nudelsoppa. Känner mig som en riktig kines. 
För dagen har vi inga direkta planer, tänkte va hemma och läsa på det som jag lärt mig idag så jag fattar nåt imorgon, för detta språket är då inte lätt. Fort fram går det också, så i slutet av denna resan pratar jag nog flytande mandarin ;) hányù nán síle!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Roligt att se dina bilder och följa dina äventyr

    2012-09-04 | 15:30:38
  • Ditte säger:

    Jag tror på dig. Kram

    2012-09-04 | 22:41:35

Kommentera inlägget här: